Close

Inauguracja Lekcji Przedsiębiorczości 24.09.2014 r.

Udało się! Wystartowaliśmy z naszym innowacyjnym projektem Lekcje Przedsiębiorczości i wraz z Miastem Gdańsk, wprowadzamy gamifikację do edukacji przedsiębiorczości w gdańskich szkołach! W środę, 24 września odbyła się Gra Miejska, w której wzięli udział uczniowie i nauczyciele zaangażowani w pilotaż projektu Lekcje Przedsiębiorczości w roku 2014/2015.

Gra Miejska została podzielona na dwa etapy. Pierwszy z nich odbył się jeszcze na poziomie szkolnym i polegał na zaprojektowaniu narzędzia ułatwiającego codzienną pracę Panu Prezydentowi Miasta Gdańsk. Sześć zespołów, które przygotowało najciekawsze propozycje, zakwalifikowało się do udziału w drugim etapie Gry, który odbył się na terenie firm partnerujących Grze: Kemira, Business Link, Agencja rozwoju Pomorza, Pitu-Pitu i Rocket Studio.

W Grze Miejskiej przewidziano dwa pierwsze miejsca w dwóch różnych kategoriach: FIRMA i PREZYDENT. W obu z nich zwyciężyła drużyna Mróweczek z gdańskiego gimnazjum nr 8. Tuż za zwycięską drużyną była drużyna „Dram Team” z Gimnazjum nr 25, która otrzymała specjalne wyróżnienie. W pierwszej kategorii, punkty przyznawali drużyno reprezentanci partnerskich firm. W rolę oceniającego zespoły w kategorii PREZYDENT, wcieliła się Ewa Kamińska, zastępca prezydenta Gdańska.

– Młodzi ludzie mają głowy pełne kreatywnych, a co ważniejsze praktycznych pomysłów! Wśród nadesłanych do nas projektów znalazły się m.in. Documentus Optimus, czyli idealne biurko do pracy; Bankomat Przyszłości, który po wpisaniu przez użytkownika poziomu swego wyksztalcenia obrazuje jego przyszłe zarobki; Nożyczki, mogące obcinać dług publiczny oraz Maszynka Do Pieniędzy, którą można nosić na ręku. Wybór sześciu finałowych zespołów, które będą reprezentować szkoły w drugim etapie Gry, był niezwykle trudny – mówi Kinga Kuczyńska, menadżerka projektu Lekcje Przedsiębiorczości z gdańskiego STARTERA.
O tym, czym jest gamifikacja i w jaki sposób może zrewolucjonizować nauczanie przedsiębiorczości opowiadała w naszym ostatnim wpisie Anna Rogala.

– Lekcje Przedsiębiorczości zostały przez nas zaprojektowane praktycznie od zera. Fundamentem była dla nas podstawa programowa, resztę dobudowywaliśmy czerpiąc z doświadczenia nauczycieli uczestniczących w pilotażu tego projektu oraz wskazówek i propozycji naszych mentorów – przedsiębiorców. Sposób nauki jest trochę podobny do modelu „szkoły odwróconej”, gdzie uczniowie podczas lekcji wykonują właściwie tylko praktyczne ćwiczenia. Jest to celowy zabieg, ponieważ chcieliśmy, aby uczniowie uczyli się przedsiębiorczości taką, jaka jest – przedsiębiorczej postawy i przedsiębiorczego działania, a nie wiedzy teoretycznej. Na przykład: chcieliśmy, aby uczniowie wiedzieli, jak zdefiniować i opisać swojego docelowego klienta, a nie uczyli się, kim jest klient. Zajęcia są wspierane przez platformę, która oferuje uczniom możliwość wykonywania dodatkowych ćwiczeń poza lekcją oraz poszerzania wiedzy – mówi Anna Rogala, ekspertka w dziedzinie wdrażania gamifikacji.
Przeczytaj cały wywiad z Anną Rogalą tutaj.

A jak oceniają Lekcje Przedsiębiorczości nauczyciele, którzy zaangażowali się w tworzenie projektu i którzy będą kontynuować zgamifikowane lekcje na specjalnie przygotowanej platformie internetowej?

– Lekcje Przedsiębiorczości i wykorzystanie metody gamifikacji w edukacji to wielka szansa dla naszej młodzieży. To sposób na efektywne przekazanie wymaganych treści programowych oraz przede wszystkim praktyczne spojrzenie na zagadnienia związane z przedsiębiorczością. Gamifikowane lekcje zachęcają do szukania odpowiedzi i motywują uczniów do działania – mówi Małgorzata Bąk z V Liceum Ogólnokształcącego w Gdańsku.

Mamy nadzieję, że tegoroczny pilotaż Lekcji Przedsiębiorczości to dopiero początek rewolucji w edukacji i z biegiem czasu inne miasta pójdą podobnym śladem, a gamifikacja zagości w programie edukacyjnym szkół w całej Polsce!

Dziękujemy partnerom Gry Miejskiej: Kemira, Business Link, Agencja Rozwoju Pomorza, Starter Rocket, Pitu-Pitu.

Patroni projektu: Grywalizacja24, Edukator Medialny, Cyfrowi Tubylcy, Dziennik Internautów, Dobra Edukacja, Fundacja Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości, natablicy.pl, Victor Gimnazjalista, grywalizacja24.pl.

0 Comments

Comments are closed