Close

O projekcie

O NASZEJ IDEI

Zmieniamy edukację
Projekt powstał w odpowiedzi na liczne sygnały o potrzebie zmiany edukacji przedsiębiorczej w szkołach na bardziej efektywną, budującą kompetencje i postawy oraz dającą więcej satysfakcji i zrozumienia tematu uczniom i uczennicom.

Gamifikujemy
Wybraliśmy metodę gamifikacji, ponieważ chcemy doprowadzić do zmiany w rozumieniu procesu uczenia się  i organizowania środowiska edukacji ekonomicznej dla młodzieży. Gamifikacja jest metodą coraz szerzej stosowaną. W Polsce jej wdrażanie rozpoczęło na razie niewielkie grono nauczycieli akademickich, którzy sami będąc jej prekursorami, z satysfakcją odnotowują, jak skutecznie zwiększa ona zaangażowanie studentów i studentek, wpływa na systematyczność ich pracy i daje im bardzo dużo radości.

Kształtujemy kompetencje, wzmacniamy postawy
Celem projektu jest kształtowanie kompetencji pro-przedsiębiorczych uczniów i uczennic takich jak: otwartość, gotowość do podejmowania inicjatywy, wyzwań i ryzyka, kreatywność. Chcemy to osiągnąć poprzez zastosowanie gamifikacji, jako metody bardzo angażującej i pobudzającej  do systematycznej pracy.

CO OFERUJEMY

Wsparcie merytoryczne

Projekt powstał w odpowiedzi na liczne sygnały o potrzebie zmiany edukacji przedsiębiorczej w szkołach na bardziej efektywną, budującą kompetencje i postawy oraz dającą więcej satysfakcji i zrozumienia tematu uczniom i uczennicom.

Scenariusze lekcji

Projekt powstał w odpowiedzi na liczne sygnały o potrzebie zmiany edukacji przedsiębiorczej w szkołach na bardziej efektywną, budującą kompetencje i postawy oraz dającą więcej satysfakcji i zrozumienia tematu uczniom i uczennicom.

Platforma internetowa

Projekt powstał w odpowiedzi na liczne sygnały o potrzebie zmiany edukacji przedsiębiorczej w szkołach na bardziej efektywną, budującą kompetencje i postawy oraz dającą więcej satysfakcji i zrozumienia tematu uczniom i uczennicom.

NASZ ZESPÓŁ

Karolina Rzepecka
Koordynatorka projektu „Lekcje Przedsiębiorczości”

Pedagożka, psycholożka z kilkuletnim doświadczeniem w edukacji przyszłych nauczycieli i nauczycielek, koordynacji projektów badawczych i rozwojowych z zakresu innowacyjnej edukacji. W Lekcjach Przedsiębiorczości odpowiada za przebieg oraz rozwój projektu, łącząc nowoczesne rozwiązania dydaktyczne oraz potrzeby środowiska szkolnego. Czuwa nad zapewnieniem pozytywnej atmosfery do wzajemnej nauki uczestników i uczestniczek projektu.

Katarzyna Orlicka
Psycholożka, zgłębia czynniki odnoszenia sukcesu zawodowego.

Trzyma pieczę nad projektem, dba o realizację oraz rozwój Lekcji, wspiera nauczycieli oraz dopinguje uczniów. Dba o dobre relacje i atrakcyjność projektu.

Magdalena Bielska
Współtwórczyni programu Lekcji Przedsiębiorczości.

Propagatorka nauki programowania od podstaw dla każdego. Współtworzy sieć programistyczną w Trójmieście, organizuje szkolenia z nowych technologii dla dorosłych oraz tworzy projekty graficzne. W Lekcjach Przedsiębiorczości odpowiada za działanie i rozwój platformy internetowej, część merytoryczną programów oraz wsparcie nauczycieli/ek.

Katarzyna Kołakowska
Współtwórczyni programu Lekcji Przedsiębiorczości.

Koordynatorka projektów edukacji technologicznej dzieci i młodzieży, organizuje warsztaty i kursy programowania dla najmłodszych odbiorców. Współorganizatorka konferencji TEDxKids Gdańsk. W Lekcjach Przedsiębiorczości odpowiada za działanie i rozwój platformy internetowej, część merytoryczną programów oraz wsparcie nauczycieli/ek.

dr hab. prof. UG Joanna Mytnik-Ejsmont
Ekspertka, gamifikatorka

Profesor Uniwersytetu Gdańskiego, biolog. Wykładowczyni akademicka z 10-letnim stażem, od zawsze poszukuje sposobów na motywowanie studentów do aktywnej nauki i popularyzacji zdobytej wiedzy, wprowadza innowacyjne metody nauczania na Wydziale Biologii UG m. in. gamifikując kursy akademickie. Organizatorka cyklicznej ogólnopolskiej Konferencji Dydaktyki Akademickiej na Uniwersytecie Gdańskim.

Anna Rogala
Ekspertka, gamifikatorka

Psycholog, współpracuje przy projektach edukacyjnych projektując rozwiązania gamifikacyjne dla szkół, uczelni wyższych oraz na niezależne platformy edukacyjne. Członkini Polskiego Towarzystwa Badania Gier oraz członkiem ogólnopolskiego projektu zrzeszającego nauczycieli akademickich badających możliwości i sposoby wykorzystywania gamifikacji na uczelniach wyższych.Prelegentka licznych konferencji, między innymi TEDxGdańsk.

dr Beata Krawczyk-Bryłka
Ekspertka, współtwórczyni programu dla szkół średnich

Magister psychologii Uniwersytetu Gdańskiego, doktor nauk o zarządzaniu Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Od 1998 roku pracuje na Politechnice Gdańskiej, Wydziale Zarzadzania i Ekonomii, gdzie prowadzi zajęcia z psychologii zarządzania, negocjacji, komunikacji interpersonalnej. W latach 2008-2012 Prodziekan ds. Kształcenia Wydziału Zarządzania i Ekonomii.

Izabela Kielusiak
Ekspertka, współtwórczyni programu.

Z wykształcenia politolożka i polonistka, zawodowo doradca i trenerka – nauczycielka biznesu, a także przedsiębiorca i innowatorka. W ostatnich 5 latach przeprowadziłam ponad 1000 godzin szkoleń w całej Polsce. Specjalizuje się w obszarze tzw. Design Thinking, obejmującym miedzy innymi naukę: kreatywności, prototypowania i testowania, skutecznego działania, komunikacji interpersonalnej, tworzenia innowacyjnych modeli biznesowych, budowania strategii i wizerunku marki.

Waldemar Kotowski
Ekspert, współtwórca programu dla szkół średnich.

Wyróżniony tytułem honorowym Profesora Oświaty, jest nauczycielem w III Liceum Ogólnokształcącym w Gdyni. Już od 1992 roku wprowadza i realizuje szereg programów i przedmiotów z zakresu nauczania przedsiębiorczości i ekonomii. Brał udział w zajęciach z zakresu ekonomii, przedsiębiorczości i nauczania tych przedmiotów w szkołach i na wyższych uczelniach USA, między innymi na Uniwersytecie Princeton. Autor wielu publikacji z zakresu metodyki i nauczania ekonomii, przedsiębiorczości.

ORGANIZATOR

Starter to przestrzeń, wiedza i networking. To społeczność. Starter zmienia przyszłość i sposoby myślenia kreując przyszłych zwycięzców – od przedszkolaków do przedsiębiorców. Ze Starterem rozwój jest prostszy i szybszy niż w pojedynkę. Starter zwiększa szanse na sukces startupów inspirując nieszablonowe myślenie i kreatywność już od najmłodszych. Starter został wybudowany przez Miasto Gdańsk.

Jedną z priorytetowych dziedzin naszej działalności jest edukacja, w ramach której pomagamy dzieciom i młodzieży rozwijać przedsiębiorczość i kreatywność oraz promujemy wiedzę i umiejętności związane z nowymi technologiami.

Polecamy nasze pozostałe projekty: